IT, BiznesRecenzje książek

Marek Różycki -„Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw” – Wyd. Onepress

 Marek Różycki -„Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw” – Wyd. Onepress

strategie zakupowe

Co jest ważniejsze zakup czy sprzedaż? Na to pytanie stara się odpowiedzieć w swojej książce  Marek Różycki, udowadniając, że zakupy powinny odbywać się strategicznie i wiedza na ten temat jest niezbędna zarówno w organizacji jak i w życiu codziennym.

Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw, to pozycja Wydawnictwa Helion. Książka, która nie przeraża swoja objętością (zaledwie 181 stron) jako jedna z nielicznych na rynku jest poświecona  zakupom i ten proces analizuje. Pozornie (jak zauważa autor) zakup jest łatwy – bo kupujący zna swoje preferencje i cele, ale w biznesie ważna jest strategia, polityka zakupów oraz ludzie, którzy często swoje preferencje i przyzwyczajenia przenoszą do firmy. Ale czy każdy potrafi kupować? Jak robić racjonalne zakupy? Jakie strategie negocjacyjne przyjmować przy zakupie?  Na co tak naprawdę trzeba zwracać uwagę, aby nie wpaść w pułapki modowe, reklamowe itp.? Na te i inne ciekawe pytania związane z zakupami znajdziemy odpowiedź w prezentowanej książce.

Książka składa się z 10 głównych części podzielonych na mniejsze rozdziały, co powoduje, że zawarta w niej wiedza jest uporządkowana i czytelnik łatwo może sięgać do interesującej go problematyki. Na początku autor wprowadza czytelnika w obszar zakupów i wskazuje na praktyczne sytuacje. Kolejny fragment porusza aspekty etyki i moralności, które wiążą się z transakcją zakupową. W kolejnym prezentowana jest tematyka współpracy z dostawcami i techniki zarządzania. W dalszej części czytelnik ma okazję zapoznać się z technikami negocjacji, które są przedstawione również graficznie  w dość ciekawy i oryginalny sposób. W opracowaniu nie pominięto także podstawowego narzędzia w procesie zakupu jakim jest komunikacja, którą autor nie tylko analizuje jako proces, ale omawia ją kontekstowo uwzględniając kulturę czy globalizację oraz nie zapominając o erze cyfrowej. Ostatnia część to omówienie zarządzania łańcuchem dostaw.

Niewątpliwie walorem tej pozycji jest przystępny język, krótkie treściwe komunikaty i praktyczne przykłady, które opisują to, co autor w danym momencie chce nam przekazać. Taka konstrukcja jest atrakcyjna zarówno dla początkujących,   poszukujących wiedzy osób jak i dla wtajemniczonych, tych którzy szukają rozwiązania swoich problemów.

Ocena 7/10

Zobacz także

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.