Ash Maurya – „Metoda Running Lean” – wyd. Helion
„To nie klient ma wiedzieć, czego chce”-
-Steve Jobs
Wreszcie znalazłam książkę, której szukałam już od dawna. Na pewno niejednego z Was zastanawia i męczy sprawa wypromowania własnej strony internetowej, bloga, jakiegoś produktu, lub nawet założenie własnego Startupu. Jestem przekonana, że każdy chciałby robić to co lubi najbardziej, a przy tym jeszcze czerpać z tego korzyści. To marzenie wielu osób. Tylko pozostaje pytanie: Jak to zrobić i co trzeba zrobić, aby marzenie się urzeczywistniło?
Myślę, że na kilka Waszych pytań, odpowiedzi możecie znaleźć w książce Metoda Running Lean. Tutaj znajdziecie sposoby na założenie firmy, wypromowanie i przetrwanie, a także rozmowa z klientem, czy inwestorem, która jak wiadomo, nam, małym przedsiębiorcom jest niezwykle potrzebna.
Naprawdę warto przeczytać, choćby dlatego, że jest tutaj wiele przydatnych narzędzi, które pomogą Wam określić słabe i mocne strony, a także znaleźć rozwiązanie dla danego problemu. Boicie się pokazać swój pomysł innej osobie? Tutaj autor mówi, że nawet wskazane jest spisać swój pomysł i podsunąć do przeczytania całkowicie obcej nam osobie. Tylko w ten sposób otrzymacie bezstronną opinię.
Na samym początku należy odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy blog/strona/produkt, który chcę stworzyć jest potrzebny na rynku i co najważniejsze, czy znajdzie odbiorców?
Jesteście gotowi na poradnik? Myślę, że czas najwyższy zacząć myśleć biznesowo.
Książkę czyta się dobrze i miło, a to za sprawą tego, że autor zwraca się bezpośrednio do odbiorcy. Nie ma tutaj ogólników, czy bardzo znielubionych przez nas „dobrych rad”. Są natomiast proste i łatwe rozwiązania, poparte przykładami.
Dla mnie jeszcze lepiej czytałoby się książkę, gdyby wszystkie tabele i narzędzia miały kolory. Tutaj niestety jest to tylko czarno białe.
Książka posiada 230 stron. Powiedzmy sobie szczerze, że to lektura na jeden wieczór, a jak bardzo może wzbogacić naszą wiedzę i podpowiedzieć wiele rozwiązań. Oczywiście jestem tego świadoma, że wielu z nas ma tendencje do rozwiązywania problemów samemu, lecz czasem zdarzają się sytuacje, kiedy potrzebujemy wskazówki lub czegoś, co delikatnie popchnie nas w stronę rozwiązania.
Tutaj to znajdziecie, lecz pamiętajcie o jednym. Nikt tego za nas nie zrobi.
Komu polecam: wszystkim osobom, które prowadzą bloga/stronę internetową/własny biznes/lub chciałyby wprowadzić nowy produkt na rynek. Moja prośba do Was jest taka: ceńcie siebie i swoją pracę! A przydatne uwagi czy rozwiązania, dopiero potem znajdujmy w takich książkach jak ta.
Moja ocena: 9/10