Poradniki, ZdrowieRecenzje książek

Dr Deepak Chopra, Dr Rudolph E. Tanzi – „SUPER GENY” – Wyd. Helion

Dr Deepak Chopra, Dr Rudolph E. Tanzi – „SUPER GENY” – Wyd. Helion

super geny

Jeżeli po wakacjach chciałbyś się rozwijać i poprawić swoje zdrowie i samopoczucie, bo np. stwierdzasz, że nowo poznani znajomi są wysportowani, zadowoleni i sprawiają wrażenie wolnych od trosk i zmartwień, proponuję przeczytanie książki dr D. Chopra i dr. Rudolpha E. Tanzi pt. „SUPER GENY”, której podtytuł brzmi Uwolnij potencjał swojego DNA, by cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Ta dość obszerna (ok. 320 stron) książka jest zbiorem przemyśleń i  doświadczeń terapeutów, którzy na co dzień związani są z neurologią lub prowadza praktykę lekarską w ośrodku Chopra Center for Wellbeing.

Autorzy od pierwszych stron starają się przekonać czytelnika, że ewolucja genetyki to proces ciągły, ludzkie DNA ma dużo sekretów, a badania nad nim dopiero się zaczynają. Poznane kiedyś teorie medyczne nie zawsze współcześnie się sprawdzają i warto posiadać bieżąca wiedzę na ten temat. Najważniejsze jest jednak zrozumienie swojego ciała i poznanie super genów, które są odpowiedzialne za transformacje naszego ciała i umysłu.

Książka w znacznej części napisana jest językiem naukowym, dokładnie zrozumienie przekazywanych treści  wymaga podstawowej wiedzy z zakresu biologii. Jednak znaczna część  tekstu skierowana jest do przeciętnego czytelnika, osoby, która chciałaby się dowiedzieć co dzieje się w jej organizmie i od czego tak naprawdę zależy nasze samopoczucie i czy mamy na nie wpływ.

Jednym z ciekawszych fragmentów książki jest cześć druga, gdzie autorzy proponują zmiany stylu życia, które pomogą w osiąganiu (jak twierdzą) absolutnie doskonałego samopoczucia. Już samo zdefiniowanie pojęcia „doskonałego samopoczucia” określanego, jako eliminacja stanu zapalnego (miejsca chorobowego wywołanego przez nierównowagi, które osiągamy poprzez niewłaściwa dietę, brak ruchu, stres itp.) jest interesującą tezą, nad którą warto się zastanowić. W tej części autorzy analizują sześć elementów takich jak: dieta, stres, aktywność fizyczna, medytacja, sen i emocje, które opisują w postaci tzw. menu. Struktura menu składa się z trzech części tzw. proste zmiany, trudniejsze zmiany i eksperymentalne zmiany. Opisując te zmiany autorzy zachęcają czytelnika do wybrania jednej lub kilku i wprowadzenie jej na trwałe do swojego harmonogramu życiowego. Ważne jest, aby zmiany wprowadzać na stałe i trzymać się zasady jedna zmiana na tydzień. W ten sposób w ciągu roku można wprowadzić  52 zmiany, co spowoduje nową jakość życia.

Ta terapia mnie przekonuje i uważam że warto się  z tą pozycją wydawniczą zapoznać.

Ocena 8/10

Zobacz także

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.