IT, BiznesRecenzje książek

Kamil Buliński – „Sprzedaż bez mitów” – Wyd. Onepress

Kamil Buliński – „Sprzedaż bez mitów” – Wyd. Onepress

sprzedaż bez mitów

O co chodzi w sprzedaży? Czy każdy może zostać mistrzem sprzedaży? No i w końcu, jakie mity o sprzedaży możemy napotkać na swojej drodze w karierze handlowca? Te pytania możemy zadać po przeczytaniu samego tytułu. Czy odpowiedzi na nie uzyskamy po przeczytaniu tej książki? Zapraszam do lektury przedstawionej poniżej recenzji.

Sprzedaż to umiejętność, którą ludzie nauczyli się posługiwać bardzo dawno temu. Każdy z nas, choć jeden raz, coś kiedykolwiek sprzedał. Przechodząc przez galerie handlowe czy stoiska rozstawione na rynkach i jarmarkach, widzimy napisy, dźwięki i gesty zachęcające nas do kupna. Równie łatwo można zauważyć lepsze predyspozycje sprzedażowe jednych sprzedawców nad drugimi. Takie predyspozycje zależeć mogą od wielu czynników takich jak: humor, doświadczenie, nastawienie do ludzi, wiedza o sprzedawanym produkcie, szczęściu itd.

Książka „Sprzedaż bez mitów” to nie podręcznik. Zawarte są w niej opisy zachowań, przemyślenia i prawdziwe historie przedstawiane przez autora. Najważniejszymi jednak, zawartymi w tym tytule, są listy kroków przydatne w osiąganiu celów opisywanych w poszczególnych rozdziałach. Same rozdziały nie nakierują nas, czytelników, na sprzedażową autostradę, ale rozwieją wątpliwości i stereotypy związane z pracą wykonywaną przez różnej maści handlowców. Ważną kwestią zawartą w tej książce są opisy negatywnych zachowań, porażek, błędów popełnianych przez ludzi. Jak dobrze wiemy, najlepiej jest uczyć się na cudzych błędach szczególnie, jak z samej książki wynika, w tej właśnie branży.

Kamil Buliński to trener, konsultant zarządzania sprzedażą i mówca specjalizujący się w psychologii sprzedaży. Szkoli on zespoły handlowe w obszarach sprzedaży skutecznej i etycznej. Jest inicjatorem i współtwórcą projektów szkoleniowych dla handlowców i menadżerów sprzedaży.

Okładka „Sprzedaż bez mitów” jest kolorystycznie stonowana. Posiada umieszczone dodatkowe zdanie „Cała prawda o handlowaniu” odpowiednio opisujące omawiane tematy. Całość jest apetycznie przedstawiona i sprawia wrażenie profesjonalnej.

Książka jako całość prezentuje się dobrze. W moim mniemaniu brakuje przytaczania zagadnień teoretycznych. Historie przedstawiane przez autora są ciekawe, jednak nie tego oczekiwałem jako przedstawienia mitów sprzedażowych.

Moja ocena: 8/10

Zobacz także

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.