IT, BiznesRecenzje książek

Piotr Stalewski – „Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych” – wyd. Helion

Piotr Stalewski – „Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych” – wyd. Helion

jak zarabiac na aplikacjach i grach mobilnych

“Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych” autorstwa Piotra Stalewskiego, absolwenta informatyki na Politechnice Warszawskiej, doświadczonego programisty, podejmuje tematy projektowania i promocji oprogramowania na urządzenia mobilne, oraz jego aspektów finansowych. Opisuje on swoje doświadczenia na tym polu, realia rynku i możliwości dostępne tam dla młodych developerów.

Autor popierając się przykładami opisuje metody spienieżania gier i aplikacji porównując je ze sobą pod kątem m.in. platformy, docelowej grupy użytkowników oraz formy dystrybucji. Wymienia również cechy, które powinna spełniać aplikacja by mogła osiągnąć sukces- takie jak przyjazny interfejs oraz atrakcyjna szata graficzna. Kategoryzuje je ze względu na stopień innowacyjności i ocenia ryzyko związane z powielaniem już istniejących schematów. Prezentuje realne rozwiązania i narzędzia użyteczne w tworzeniu oprogramowania, skupia się także na możliwościach promocji własnego  produktu.

Książkę tę czyta się lekko, autor używa swobodnego języka, nie jesteśmy zasypywani suchymi faktami, lecz podążamy płynnie poprzez kolejne rozdziały. Wiedza jest przekazywana w ciekawy sposób, a poruszana tematyka jest pociągająca dla czytelnika, który po przeczytaniu jest zachęcony do tworzenia aplikacji mobilnych i komercjalizacji swoich projektów.

Lekturę tej pozycji można polecić każdej osobie zainteresowanej tworzeniem aplikacji mobilnych i nie tylko, niektóre poruszone tematy są uniwersalne jak rady dotyczące projektowania oprogramowania generującego zysk. Książkę zaproponuję więc każdemu programiście mającemu wolną chwilę na ciekawą lekturę.

Niestety ma ona też swoje wady, grafiki są czarno-białe, a autor interpretuje kolory tam użyte.

Okładka raczej nie zachęca do zakupu, posiada trywialną konstrukcję, tworzy wrażenie braku profesjonalizmu, lecz jednak kolory mogą przyciągnąć oko.
Sama książka jest krótka (100 stron), lecz posiada wystarczającą ilość treści i dość dobrze wyczerpuje temat.

Moja ocena:  8/10.

Zobacz także

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.